Spotrebitelia si môžu skontrolovať pôvod produktov prostredníctvom QR kódu

SlovenskoZaujímavosti

Prípadné sťahovanie potravín z predaja je možné zrealizovať cielene, rýchlo a efektívne.

Mnohí zákazníci chcú poznať pôvod produktov, ktoré kupujú. Spoločnosť Labaš a reštaurácie RIVERBANK spustili nový projekt dosledovateľnosti pôvodu potravín prostredníctvom QR kódov, ktorý ja garantovaný blockchain technológiou. Takýmto spôsobom chcú poskytnúť spotrebiteľovi informácie o produkte od jednotlivých ingrediencií cez certifikácie, výrobu, prepravu, až po čas, kedy bol umiestnený na regál v predajni alebo na stôl pred hosťa reštaurácie. Do projektu sa zapojili aj zodpovední farmári a výrobcovia.

Technológia spoločnosti TE-FOOD zavádza systém dosledovateľnosti pôvodu potravín v rámci celého slovenského maloobchodu i HORECA segmentu. Do projektu sa zapojili reťazec spoločnosti Labaš s predajňami Fresh a reštaurácia RIVERBANK. Postupne pravdepodobne pribudnú aj výrobcovia, dodávatelia a farmári. „Teší nás, že sme prvou reštauráciou na Slovensku, ktorá sa zapojí do tohto unikátneho projektu. Našim hosťom v RIVERBANK Restaurant ponúkame už niekoľko rokov len tie najlepšie produkty od lokálnych dodávateľov. Teraz, keď navštívia našu reštauráciu, tak si počas čítania menu môžu naskenovať QR kód, vďaka ktorému presne zistia všetky informácie o vybraných ingredienciách. Chceme našim hosťom ponúknuť prvotriednu kvalitu a byť príkladom aj pre ďalšie reštaurácie, aby prispeli k transparentnosti pôvodu potravín,“ uviedol riaditeľ hotela Grand Hotel River Park Branislav Kačkovič.

Foto
Ilustračná fotografia / Pixabay

„Najčastejšie spolupracujeme s rybárstvom Stupava, kde sa zaoberajú eko chovom sladkovodných rýb, ponúkame steaky z Kopaníc, mak z Jarnej a sme známi aj svojou špajzou. Nájdete v nej slivkový, egrešový, ríbezľový, marhuľový či šípkový lekvár, púpavový med a rôzne netradičné kompóty. Spracovávame aj huby, smrekové výhonky, borovicové šišky alebo zelené orechy. Domácu limonádu si môžete pripraviť vďaka bazovým, smrekovým a levanduľovým sirupom alebo z čiernej ríbezle a bazy čiernej. Niektoré z týchto produktov si môžete zakúpiť aj domov. Naše menu vyhovuje vysokej kvalite a štandardom. Veľmi nám záleží na tom, aby boli naši hostia informovaní a hlavne spokojní s tým, čo dostanú na tanieri,“ povedal šéfkuchár RIVERBANK Restaurant Jaroslav Žídek.

Zákazníci pomocou fotoaparátu mobilného telefónu a následným načítaním QR kódu získajú podrobné informácie o histórii produktu. Autentickosť všetkých údajov bude overená na FoodChaine, čo je decetralizovaný blockchain spoločnosti TE-FOOD pre informácie o globálnej dosledovateľnosti. Spotrebitelia v mnohých prípadoch neveria informáciám o produkte. Dosledovateľnosť pôvodu potravín z farmy až na stôl môže byť účinnou metódou na prinavrátenie dôvery spotrebiteľov v kupované produkty. Etiketa alebo obal nie sú vhodné na to, aby výrobca potravín mohol poskytnúť zákazníkom viac informácií o produkte. QR kód TE-FOOD dokáže spotrebiteľovi zobraziť nielen text, ale aj multimediálne dáta (fotografie, videá). Zároveň má aj vlastnú komunikačnú platformu pre priamu interakciu výrobcu so spotrebiteľom. Na blockchaine je k dispozícii kompletná história potravinového produktu, takže prípadné sťahovanie potravín z predaja je možné zrealizovať cielene, rýchlo a efektívne.

Spoločnosť Labaš sa rozhodla zaviesť TE-FOOD pre potravinový reťazec v rôznych kategóriách. Zákazníci predajní Fresh si budú môcť naskenovať QR kódy produktov z obalov. „Máme záujem o transparentné potraviny nielen v rámci kategórie vlastné značky. Preto je našou snahou motivovať všetkých  dodávateľov, ktorí sa na cestu transparentných informácií cez QR kód odvážia. Motivovať ich chceme určitými bonusmi a zvýhodneniami,“ povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Labaš Jaroslav Fotul s tým, že chcú podporovať vývoj bezpečných a zdraviu prospešných potravín.

Spotrebitelia budú môcť vďaka TE-FOOD zistiť, akým výrobným procesom a v akých firmách vznikali výsledné produkty. Množstvo a kvalita informácií, ktoré chce výrobca poskytnúť spotrebiteľovi, nie je takmer ničím limitované. Zákazník sa následne rozhodne, či mu daný výrobok vyhovuje a či si ho kúpi.              

 

Autor: KOŠICE ONLINE

 

Komentáre