Štrbské Pleso a Medvediu horu prepojí nová lanovka

VýchodSpravodajstvo

Okrem iného zrýchli a zjednoduší dopravu lyžiarov.

Na Štrbskom Plese vo Vysokých Tatrách pribudne osemsedačková lanová dráha na Medvediu kopu, ktorá prinesie nové dopravné riešenie. Projekt za 11 miliónov eur, ktorý financuje spoločnosť Tatry Mountain Resorts (TMR), zrýchli a zjednoduší dopravu lyžiarov v stredisku. Predseda predstavenstva TMR Igor Rattaj pripomenul, že Štrbské Pleso patrí medzi najvyhľadávanejšie lyžiarske lokality na Slovensku:

„Lanovka obslúži prakticky dve lokality, vyvezie lyžiarov vyššie ako starý vlek a umožní im zlyžovať z Medvedej kopy buď k lanovke Furkota, alebo po zjazdovkách Solisko a Turistická. Nová lanovka s priľahlými zjazdovými traťami a technickým zasnežovaním sprístupní ďalšie stovky metrov modrých tratí pre začínajúcich a slabších lyžiarov. Naviac prepravu lanovou dráhou zvládnu všetky vekové aj výkonnostné kategórie lyžiarov, čo v prípade lyžiarskeho vleku nebolo vždy možné,“ uviedol Rattaj s tým, že ide o najväčšiu investíciu do technického vybavenia strediska za uplynulých 15 rokov.

V stredisku sa začala výstavba osobnej visutej jednolanovej obežnej dráhy s odpojiteľným uchytením osemmiestnych prekrytých sedačiek, ktorá bude mať prevýšenie 189 metrov a kapacitu 2400 ľudí za hodinu. Dopravná vzdialenosť bude približne jeden kilometer. Nová lanovka nahradí historický vlek Poma z roku 1976, ktorý sa demontuje. Údolná stanica novej lanovky a jej prístupové trasy budú v mieste súčasnej údolnej stanice vleku.

Foto
Vizualizácia projektu  / TMR

Výhodou je dopravné prepojenie existujúcich zjazdových tratí bez potreby budovať nové časti zjazdoviek. Lanovka odľahčí najvyťaženejšie časti strediska a umožní rovnomernejší rozptyl lyžiarov. Takýmto spôsobom sa zvýši ich bezpečnosť. Lanovka poskytne bezpečnú dopravu návštevníkov aj v prípade nepriaznivých podmienok v hornej časti strediska, kedy nie je možné využiť lanovku Solisko Expres.

Hovorca TMR Marián Galajda zdôraznil, že pri výstavbe lanovky sa bude klásť dôraz na prístup k okolitej prírode:

„Využijú sa jestvujúce prieseky, nebudú potrebné zásahy do porastov, prevádzka novej lanovky zníži hlučnosť v lokalite. Riešenie údolnej stanice lanovej dráhy je v minimalistickej podobe bez akýchkoľvek dodatočných objektov tak, aby sa znížila záťaž životného prostredia.“

Vozne lanovky budú mimo prevádzky garážované v údolnej stanici bez samostatného objektu. Súčasťou vybavenia budú aj certifikované odkláňače letu vtákov. Odstránením starého vleku sa zníži spotreba vody a elektrickej energie, ktoré sa využívajú pri technickom zasnežovaní, keďže nebude potrebné zasnežovať a udržiavať stopu pod lyžiarskym vlekom.

 

Zdroj: SITA

 

Komentáre