Študenti v Michalovciach sa budú učiť anatómiu pomocou virtuálnej reality

VýchodSpravodajstvo

Cieľom projektu je okrem iného vyvolať u študentov záujem o výskum.

Študenti Strednej zdravotníckej školy v Michalovciach sa budú učiť anatómiu pomocou virtuálnej reality. Vo štvrtok (9.11) tam otvorili virtuálnu anatomickú učebňu, v ktorej budú môcť budúci zdravotnícki asistenti získavať vedomosti v 3D priestore.

„Študenti budú môcť vďaka aplikácii vidieť jednotlivé štruktúry ľudského tela z rôznych perspektív. Môžu ich interaktívne otáčať, nakláňať, zväčšovať či oddeľovať tak, akoby mali reálne sústavy ľudského tela pred sebou,“ vysvetlil doktor Tomáš Brngál, ktorý spolu s informatikom Milošom Svrčekom aplikáciu vytvoril a založil start-up. Žiaci tak uvidia, ako ľudský organizmus vyzerá v troch dimenziách, doteraz sa to učili prevažne z obrázkov v učebniciach.

„Aplikácia navyše obsahuje aj prvky gamifikácie. Študenti si tak môžu napríklad hravou a interaktívnou formou otestovať, či poznajú ten ktorý sval,“ spomenul Brngál s tým, že jej súčasťou sú aj pomenovania jednotlivých častí tela v slovenčine a v latinčine, nechýba ich základná charakteristika. Ako ďalej uviedol, aplikácia je prvou svojho druhu na svete, ľudia ju už využívajú v 149 krajinách. „Nie sú to len lekári a medici, ale aj ľudia, ktorí sa zaujímajú o ľudské telo,“ doplnil.

Foto
Oficiálne predstavenie prvej virtuálnej anatomickej učebne na Strednej zdravotníckej škole v Michalovciach / TASR

Cieľom projektu, ktorý bude startupový tím na školách priebežne vyhodnocovať, je okrem iného vyvolať u študentov záujem o výskum. Počet učební chcú rozšíriť. „Veríme v to, že vzdelávanie je asi najkľúčovejšia vec pre Slovensko,“ uzavrel s tým, že v súčasnosti experimentujú s technológiou rozšírenej reality.

Podľa riaditeľa michalovskej strednej zdravotníckej školy Dušana Žaludka je anatómia jedným z najnáročnejších predmetov. „Súčasne je to však nosný predmet vo všetkých zdravotníckych študijných odboroch,“ uviedol. Interaktívny spôsob výučby podľa jeho ďalších slov zlepšuje sústredenosť študentov na učivo, zapája do procesu viaceré zmysly, zvyšuje motiváciu žiakov a v porovnaní so štúdiom kníh si študenti poznatky pamätajú dlhšiu dobu.

 

Zdroj: TASR

Komentáre