Ako je to s hostinami v exteriéri?
Opatrenia, ktoré majú dodržiavať reštaurácie, hotely či kaviarne vo svojich vnútorných priestoroch, mali donedávna vplyv aj na snúbencov. Po novom už ale svadby nemusia skončiť do 22.00 hod., a to v prípade, ak ide o uzavretú spoločnosť v reštaurácii. Na svadbe však musí byť maximálne sto ľudí.
„Účastníci musia nosiť rúška, ktoré si však môžu zložiť na čas potrebný na konzumáciu nápojov a jedál. Nevesta a ženích nemusia mať rúška počas obradu ani počas hostiny. Na svadbe môže hrať DJ, respektíve živá hudba. Pri hraní nemusia mať rúško, ak majú negatívny test na ochorenie COVID-19,“ informovala hovorkyňa Úradu verejného zdravotníctva Daša Račková.
Hostina
Personál musí nosiť rúška a počas obsluhy jednotlivých stolov si musí aj dezinfikovať ruky. Za jedným stolom môžu sedieť najviac dvaja ľudia alebo rodičia s deťmi, pričom platí aj dvojmetrový odstup, čo potvrdila Račková:
„Hygienické zariadenia musia byť vybavené tekutým mydlom a papierovými utierkami. Sušiče rúk musia byť znefunkčnené, keďže vytvárajú aerosól. Hygienické zariadenia sa musia dezinfikovať každú hodinu. Prevádzkovateľ musí zabezpečiť pri vchode dezinfekciu rúk.“
Obmedzenia pri umývaní riadu
Ako vysvetlila Račková, reštaurácie môžu používať kuchynský riad, ak zabezpečia strojové umývanie pri teplote 80 stupňov Celzia:
„Umytý riad je potrebné uložiť do zariadenia na odkvapkanie riadu, nemožno ho utierať textilnými utierkami. Na prípadné dosušenie a leštenie je vhodné používať jednorazové papierové utierky. Ručné umývanie kuchynského riadu v súčasnej epidemiologickej situácii je v prevádzkach verejného stravovania zakázané.“
Svadba v exteriéri
Pre svadby usporiadané mimo reštaurácie platia tie isté pravidlá. Ak je to možné, Úrad verejného zdravotníctva odporúča usporiadať svadbu v exteriérových priestoroch. Čiastočná príprava a výdaj jedál môže byť v takom prípade aj v špeciálne vybavených vozidlách, prívesoch či mobilných stánkoch. Povinnosťou prevádzkovateľa pri akejkoľvek svadobnej hostine je uchovávať zoznam všetkých účastníkov pre rýchle dohľadanie kontaktov v prípade nákazy, a to do 30 dní po skončení akcie.
Autor: RÁDIO KOŠICE