Vždy je k dispozícii aj pásová pokladňa.
Do redakcie nám prišiel podnet od čitateľa, ktorý si všimol, že v obchode v košickej mestskej časti Nad jazerom boli zákazníkom k dispozícii iba samoobslužné pokladne. Spomenul tiež nedostatok personálu či možnosť platby hotovosťou iba v jednej pokladni.
V tejto súvislosti sme oslovili obchodný reťazec s otázkou, či išlo o úsporné opatrenia alebo to súvisí práve s trendom zavádzania samoobslužných pokladní.
„V súčasnosti máme samoobslužné pokladne vo väčšine obchodov na Slovensku. Väčšina zákazníkov si samoobslužné pokladnice obľúbila a aktívne ich využívajú, keďže im šetria čas a nemusia čakať v rade. Približne polovica transakcií našich zákazníkov sa uskutoční prostredníctvom samoobslužných pokladní,“ uviedla PR manažérka reťazca Mária Zerzanová.
V prípade používania samoobslužných predajní sa zamestnanci venujú iným činnostiam v rámci prevádzky, ako sú príprava a kontrola produktov a tovaru, upratovanie, príprava online nákupov a podobne.
„Pre zákazníkov je vždy k dispozícii aj pásová pokladňa - v prípade, ak na menších obchodoch nie je práve asistent predaja pri tejto pokladni, stačí jeho alebo vedúceho zmeny o otvorenie pokladne požiadať a medzičasom si zákazníci môžu vykladať nákup na pás,“ doplnila Zerzanová.