Tašky z baneroviny dávajú druhú šancu materiálom aj ľuďom

KošiceSpravodajstvo

Plážová taška z baneroviny pripomína pominuteľnosť konzumu. Pestrofarebný reklamný baner, ktorý je všetkým na očiach, o niekoľko dní skončí v koši a už sa naňho nikto nikdy nepozrie. Alebo to niekto zmení kreatívnym nápadom.

Centrum Dorka sa snaží pomôcť rodinám v núdzi a ľuďom, ktorí to potrebujú. Vďaka malej šijacej dielni tam matky vyrábali zástery, bábiky a podobné darčekové predmety pre sponzorov. Dielňu aj zapojenie žien v nej ale dostal na novú úroveň nápad jednej eventovej agentúry, ktorá už nevedela, čo s použitou banerovinou. „Po úvahách a návrhoch sme prišli s myšlienkou, že z baneroviny by boli dobré nákupné a plážové tašky, keďže ide o pevný materiál. Začali sme skúšať tieto tašky vyrábať a s výsledkom sme boli veľmi spokojní,“ predstavila vznik nápadu DORKA BAGS riaditeľka centra Dorka Jolana Šuleková.

Malá dielnička so štyrmi šijacími strojmi je zaplnená hotovými taškami a kopou baneroviny, ktorá čaká na svoju druhú šancu. Na druhú šancu čakajú aj ženy za šijacími stojmi. Prečítať si o nich môžete v letáčiku, ktorý zavesia na každú tašku, keď na nej dokončia posledný steh. „Nie to len taška, ale aj príbeh ženy, ktorá ju vyrobila,“ hovorí Šuleková. „Opustené matky s dieťaťom obyčajne nemôžu pracovať v klasických zmenových prevádzkach a výroba týchto tašiek im umožňuje pracovať aj večer, keď uložia deti spať. Každá kúpa tašky je teda zároveň podporou pre matku, ktorá sa týmto spôsobom snaží zlepšiť život sebe a svojmu dieťaťu,“ dodala.

Galéria k článku

„Ak viete narábať so šijacím strojom a viete postup, nie je to problém. Začiatky boli ťažké, ale keď som zistila, ako na to, ušiť jednu tašku mi trvalo tak pätnásť minút,“ Povedala jedna z matiek, ktorá tašky vyrába. Jedným dychom dodala, že je vyučená krajčírka a šitiu sa venovala už predtým.

Na prvý pohľad vyzerajú DORKA BAGS ako klasické plážové tašky, aké nesmú chýbať vo výbave každej Instagramovej blogerky. Až podrobnejšie skúmanie odhalí polovicu loga automobilky, značku piva či erb mesta. Nezáleží na tom, čo tieto banery reprezentovali, kým plnili svoju funkciu, teraz je z nich len materiál, ktorý ma poslúžiť dobrému účelu.

 

Autor: MARTIN MAJDÁK

Komentáre