Plne prejazdný bude dnes od 19.00 hod.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes sprístupnila nový úsek diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou, ktorého súčasťou je aj tunel Višňové. Ten sa budoval s viacerými prerušeniami viac ako 27 rokov.
„Diaľničný úsek Lietavská Lúčka – Dubná Skala je pre tento región a pre celé Slovensko doslova požehnaním. Ak pod Strečnom každý deň prechádza 20-tisíc vozidiel, z toho štvrtina nákladných, tak si všetci vieme predstaviť, aká to bude obrovská úľava pre tento región a pre ľudí, ktorí tadiaľ cestujú,“ uviedol vo svojom príhovore premiér Robert Fico.
Od dnešného večera by mal byť tunel prejazdný. Minister dopravy Jozef Ráž predpokladá, že sa ho podarí sprejazdniť najneskôr o 19.00 hod. Pripomenul tiež, že odovzdaním tunela Višňové stúpne aj využívanie úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
„Možno to bude aj skôr, ale bude treba odpratať všetku techniku, ktorá slúži k slávnostnému otvoreniu. Tunely Ovčiarsko a Žilina málokto využíval a až teraz pri otvorení Višňového ich stavba nadobudne zmysel. Celkových 25 kilometrov diaľnice výrazne pomôže a skráti cestu popod Strečno.“
Nový diaľničný úsek bude štandardne spoplatnený, v tuneli Višňové bude maximálna povolená rýchlosť 100 kilometrov za hodinu.
„Minimálne 80 percent tranzitu cez Strečno sa dostane sem do tunela a budú to desiatky tisíc vozidiel. Tie dáta, samozrejme, poskytneme a budeme poskytovať aj v relatívne krátkom čase a po nejakých dvoch – troch mesiacoch už úplne presné,“ skonštatoval generálny riaditeľ NDS Filip Macháček.
Prieskumnú štôlňu tunela Višňové začali raziť v roku 1998, prerazená bola v roku 2002, no samotná výstavba tunela sa začala až o 12 rokov neskôr. Pôvodného zhotoviteľa Salini Impregilo a Dúhu NDS v roku 2019 vystriedala firma Skanska, ktorá dielo dokončila.
Tunel Višňové je s dĺžkou 7,5 kilometra najdlhším tunelom na Slovensku. Celý úsek diaľnice D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou meria 13,5 kilometra a je súčasťou plánovaného spojenia Bratislavy a Košíc.
Zdroj: TASR

