Dôvodom sú technické a realizačné problémy.
Železničné trate medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným sa dočkali komplexnej rekonštrukcie a elektrifikácie. Práce mali byť pôvodne ukončené v júli tohto roka. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) však avizovali, že pravidelná elektrická prevádzka by sa mala začať v decembri. Hovorkyňa ŽSR Petra Lániková to zdôvodnila technickými a realizačnými problémami:
„Pri realizácii výstavby boli zaznamenané niektoré skutočnosti, ktoré si vyžiadali prepracovanie a doplnenie projektovej dokumentácie, najmä na časti úseku trate Michalovce – Bánovce nad Ondavou. Konkrétne išlo o oceľový most pri Laškovciach a rekonštrukciu budovy trakčnej meniarne v Bánovciach nad Ondavou.“
Projekt je aktuálne vo vysokom štádiu rozpracovanosti. Úsek Humenné – Strážske je v predčasnom užívaní a železničná doprava je na ňom spustená. Stavebný ruch sa ozýva predovšetkým zo stanice v Michalovciach, kde sa realizuje kladenie koľají a výhybiek, budovanie podchodu, nástupišťa, zastrešenia, káblovodov, zabezpečovacieho zariadenia a trakčného vedenia.
Lániková skonštatovala, že na projekte sa priebežne vyskytujú menšie technické a projekčné problémy, ktoré sa riešia operatívne:
„Realizujú sa práce v celom traťovom úseku Michalovce – ŽST Bánovce tak, aby bolo všetko dokončené, odskúšané a uvedené do prevádzky do konca roka 2025.“
Modernizácia železničnej trate na Zemplíne sa začala v máji 2023. V súčasnosti je preinvestovaných 159 miliónov eur, pričom celkové náklady dosahujú 216 miliónov eur.
Zdroj: TASR