Náklady na realizáciu výstavby stúpli na tri miliardy eur.
Obyvatelia, ale aj turisti holandskej metropoly môžu od soboty (21.7.) využívať novú linku metra, ktorej časť vedie pod historickým centrom mesta so sieťou vodných kanálov. Realizácia kontroverznej dopravnej stavby, ktorá bola spojená s veľkými rizikami, trvala pätnásť rokov.
Budovanie podzemnej dráhy v bahnitej pôde pod historickými budovami a sústavou takzvaných grachtov, ktorá je zapísaná na zozname svetového kultúrneho dedičstva UNESCO, bolo pre Amsterdam náročné. Výstavba trvala o sedem rokov viac v porovnaní s pôvodným plánom termínu ukončenia prác. Zároveň náklady na vybudovanie novej trate metra stúpli na tri miliardy eur, čo je viac ako dvojnásobok predpokladaného rozpočtu. Vybudovaná trasa meria deväť kilometrov a má osem staníc, pričom prekonáva niekdajšiu morskú zátoku IJ, cez ktorú obyvateľov prepravovala kompa. Samospráva očakáva, že nové spojenie využije denne približne 120-tisíc cestujúcich.
Zdroj: TASR