Aktualizované 18.45 hod.
Na Kostolianskej ceste v Košiciach sa najmä v ranných a popoludňajších hodinách tvoria kolóny. Tento problém trápil vodičov niekoľko rokov. V auguste by mal túto križovatku nahradiť kruhový objazd, čo odľahčí nápor áut a urýchli prejazd týmto úsekom. Hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru (KR PZ) v Košiciach avizovala, že tento problém je potrebné riešiť už teraz:
„Aj napriek tomu, že v tomto úseku cesty bol zvýšený výkon služby zo strany dopravnej polície, vzhľadom na zvyšujúci sa počet vozidiel smerujúcich dennodenne do mesta Košice, aj napriek snahe zo strany Policajného zboru nebolo a ani nie je možné zabezpečiť každodenné ručné riadenie tejto križovatky. Enormný nárast vozidiel smerujúcich do metropoly východu spôsobuje vznik dopravných kongescií z každého smeru, a to v smere od Michaloviec, mestskej časti Krásna, Rožňavy či Prešova.“
Spolupráca Krajského dopravného inšpektorátu (KDI KR PZ) s mestom Košice priniesla elimináciu kolón áut, ktoré sa tvorili v smere od Krásnej do centra, a to predĺžením intervalu zeleného signálu na svetelnej signalizačnej súprave. Policajti pravidelne monitorovali situáciu v okolí križovatky s Kostolianskou cestou. Pomocou služobného dronu zmapovali lokalitu aj z výšky, čo prispelo k riešeniu problému, ktoré vzniklo dôkladnou analýzou, jej prehodnocovaním a hľadaním najoptimálnejších východísk.
„Výsledkom tohto zložitého a veľmi rozsiahleho procesu bol návrh KDI KR PZ v Košiciach na úpravu prednosti v jazde v križovatke, a to úpravou dopravného značenia, ktorý bol predložený Referátu dopravy Magistrátu mesta Košice a ktorý s týmto návrhom súhlasil. Na základe tejto úpravy došlo po vydaní súhlasov príslušných cestných správnych orgánov k zmene cesty označenej ako hlavná cesta, z pôvodnej trasy Kostolianska cesta – cesta pod Hradovou. Novou hlavnou cestou bude cesta Kostolianska cesta – Národná trieda. Cestné správne orgány (Okresný úrad a mesto Košice) následne bezodkladne vydali rozhodnutie o určení dopravného značenia, a tak po osadení dopravného značenia sa pôvodná hlavná cesta – Cesta pod Hradovou – stane vedľajšou cestou s povinnosťou dať prednosť v jazde.“
Polícia uviedla, že košická samospráva musí čo najrýchlejšie osadiť dopravné značenie. Následne policajti budú v tomto úseku dohliadať na bezpečnosť a plynulosť prejazdu v okolí križovatky, aby nedochádzalo k zbytočným kolíznym situáciám v premávke kvôli jazde popamäti. Vodiči musia sledovať nové dopravné značenie a prispôsobiť mu svoju jazdu.
Mesto však aktuálne reagovalo, že s pripravovanou zmenou nesúhlasí. Argumentuje, že je potrebné vypracovať kompletnú analýzu. Tvrdí, že sa nič meniť nebude:
„K zmeneného dopravnému značeniu nepristúpime, kým nebudeme mať dáta a analýzu,“ reagoval riaditeľ košického magistrátu Marcel Čop.
Primátor Jaroslav Polaček doplnil, že predložiť ju plánujú koncom tohto mesiaca:
„Potrebujeme simuláciu, čo všetko sa stane na okolitých križovatkách, ako sa zmenia dopravné návyky ľudí z Ťahanoviec, ktorí zrazu môžu využívať túto križovatku. Môže nám vzniknúť úplne iné zahltenie našich dopravných uzlov.“
Ku kritike sa pridal aj Dopravný podnik mesta Košice. Podľa neho by sa zmena denne dotkla približne 250 spojov smerujúcich na Podhradovú, do mestskej časti Kavečany vrátane zoologickej záhrady a späť, pričom autobusy by sa ocitli na vedľajšej ceste a zostali by stáť v dopravných zápchach.
Zdroj: TASR