Jedným z dôvodov je nedostatok vodičov.
Problém s nedostatkom autobusových spojov v Prešovskom kraji pretrváva. Upozornili naň ešte v máji aj poslanci župy, pričom spomenuli najmä spojenie Svidníka a Stropkova s krajskými mestami. Sú to totiž dva z troch okresov na Slovensku, ktoré nemajú železnice. Konateľ IDS Východ Milan Škorupa vtedy reagoval, že práve v týchto úsekoch evidujú nárast cestujúcich:
„Čo sa týka nedostatku spojení – veď to bolo priznané. My nenesieme zodpovednosť za to, čo sa tu v dávnejšej minulosti nejakým spôsobom robilo v rámci dopravy, že sa redukovali vo výraznej miere najmä medzimestské spoje a že teraz naozaj objektívne chýba spoj z Prešova v špičkovom čase popoludní o 15.35, 16.35 hod., áno, to je objektívny fakt. Postupne prebieha ale navyšovanie dopravného výkonu Prešov – Svidník. Za posledný rok dva páry nových spojení – to je približne 20-percentné navýšenie dopravného výkonu.“
Prešovský kraj pre Rádio Košice uviedol, že evidované sťažnosti sa týkajú nedostatočných spojov v najexponovanejších časoch, a to najmä v súvislosti s prepravou žiakov do škôl. Župa v spolupráci s IDS Východ na nich reaguje priebežne, niekedy aj mimoriadnou zmenou cestovných poriadkov. Musí však brať ohľad na platné zákony, ako aj na technické a personálne možnosti dopravcov.
„Bohužiaľ, prehlbujúca sa kríza nedostatku vodičov na strane dopravcov v praxi spôsobuje, že práve posilňovanie dopravy v čase rannej a popoludňajšej špičky je mimoriadne náročné a neraz až technicky nemožné z dôvodu, že všetci disponibilní vodiči sú v danom čase obsadení na spoji v premávke,“ uviedla hovorkyňa kraja Daša Jeleňová.
Aktuálnu situáciu s nedostatkom spojov sa snažia riešiť postupným zavádzaním taktového systému dopravy s pravidelnými intervalmi odchodov jednotlivých spojov.
„Predchádzanie kapacitným problémom v rámci siete liniek verejnej dopravy patrí medzi základné priority v rámci plánovania zmien v dopravnej obslužnosti. Na tento aspekt sa kladie dôraz najmä pri príprave pravidelných decembrových zmien cestovných poriadkov, a to aj formou spolupráce s Ministerstvom dopravy SR pri plánovaní zmien v železničnej doprave, ktorá je kapacitne najefektívnejším druhom dopravy,“ doplnila hovorkyňa.
IDS Východ chce do konca tohto roka ukončiť technologickú integráciu regionálnych autobusových dopravcov a budúci rok sa zameria na mestské hromadné dopravy a na železničného dopravcu.