Vlakom z Prešova do Košíc už za pol hodinu

VýchodSpravodajstvo

Od marca zastavia expresné súpravy len v Kysaku. Časovo môžu konkurovať autobusom.

Zrýchlené vlaky na trati Prešov – Košice a späť by mali byť čoskoro realitou. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ich plánuje vypraviť už od marca budúceho roku. Zastavovať by mali len v železničných staniciach Košice, Kysak a Prešov. Dráhu by mali pritom zdolať do pol hodiny. Konkurovať tak môžu autobusovej doprave.

„Železničná spoločnosť Slovensko spracovala návrh na zahustenie dopravy na trati Košice – Prešov v roku 2018. Na uvedenej linke plánujeme zaviesť v čase dopravnej špičky nové vlaky kategórie REX. V súčasnosti prebiehajú o tomto návrhu aktívne rokovania s Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Uvedené vlaky by mali premávať od prvej zmeny Cestovného poriadku 2017/2018, ktorej platnosť začne 4. marca 2018,“ informoval hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Podľa prešovskej radnice budú vlaky premávať v hodinových intervaloch. Z Prešova pôjde o tri ranné a dva popoludňajšie zrýchlené vlaky, z Košíc bude zrýchlený jeden ranný a tri popoludňajšie vlaky. Expresná preprava urýchli cestu najmä študentom a pracujúcim obyvateľom. Denne sa totiž len z Prešova do Košíc prepraví v priemere 6610 cestujúcich.

Foto
Ilustračné foto / TASR

Pribudne v meste viac zastávok?

Čo sa týka vybudovania ďalších železničných zastávok v meste, v hre je zatiaľ Sídlisko III. Radnica pritom požadovala vlakovú zastávku nielen na Sídlisko III, ale aj v priestore medzi nemocnicou a sídliskom Sekčov.

„Zriaďovateľom nových železničných zastávok je správca železničnej infraštruktúry, teda Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). ZSSK však iniciovala v mesiaci september zriadenie nových zastávok, medzi ktorými je aj zastávka Prešov – Sídlisko III. Konečné rozhodnutie, termín a prípadné technické riešenie ja však záležitosťou správcu infraštruktúry,“ ozrejmil Kováč.

Ako ďalej uviedol, ZSSK v novom cestovnom poriadku na roky 2017/2018 plánuje opäť nasadiť desať moderných klimatizovaných elektrických poschodových vlakov (EPJ 671) s wi-fi pripojením a elektrickými zásuvkami.

„Moderné elektrické poschodové jednotky sa na spomínanú linku vrátia po absolvovaní náročného periodického servisu, ktorý aktuálne podstupujú, pričom jedna zo súprav už je už aktuálne v prevádzke opäť,“ vysvetlil Kováč s tým, že ostatné vlaky vypraví ZSSK z vozňov klasickej stavby a elektrických jednotiek radu 460, tzv. „Pantografy“.

 

Autorka: LEA HEILOVÁ

Komentáre