Vlaky medzi Košicami a Bratislavou budú premávať každú hodinu

SlovenskoSpravodajstvo

Zvýši sa počet aj frekvencia jazdy.

Od nedele (15.12.) začne platiť nový Grafikon vlakovej dopravy, ktorého cieľom je zvýšenie efektívnosti a komfortu cestujúcich. Vlaky budú jazdiť v nových časoch a zvýšia svoj počet aj frekvenciu jazdy.

„Od 15. decembra bude denne až o viac ako 70 nových spojov, čím sa zvýši ponuka na približne 1 800 vlakov denne. Nový grafikon je výsledkom intenzívnych rokovaní s Ministerstvom dopravy a Železnicami Slovenskej republiky, pričom zohľadňuje pripomienky samospráv aj cestujúcich. Snažili sme sa vytvoriť grafikon, ktorý je praktický, efektívny a zároveň šetrný k životnému prostrediu. Pre nás v ZSSK to znamená nielen optimalizáciu trás a prípojov, ale aj zabezpečenie pohodlného a spoľahlivého cestovania. Veríme, že tieto zmeny pocítia naši cestujúci vo forme kratších jázd a lepšej nadväznosti spojov,“ uviedol riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

Prvýkrát v histórii sa zavádza celodenný hodinový takt na trase medzi Košicami a Bratislavou.

„Počet diaľkových vlakov stúpne z 22 na 32, pričom 4 budú zrýchlené. Tieto zrýchlené vlaky zvládnu trasu pod päť hodín a ponúknu cestujúcim maximálny komfort aj vďaka povinnému miestenkovaniu. Súpravy budú vybavené cateringovými službami, a vo všetkých spojoch bude platiť možnosť bezplatnej prepravy pre študentov a dôchodcov,“ uviedla spoločnosť.

Foto
Ilustračná fotografia / ZSSK

Rozširujú sa aj priame spojenia v regiónoch. Okrem toho na južnej trase Košice – Lučenec – Zvolen sa zavedie dvojhodinový takt. Metropola východu sa lepšie prepojí s Prešovom, Popradom či Lipanmi, pričom cestujúci z východu budú mať prípoje na diaľkové vlaky do Bratislavy. Rozširuje sa aj spojenie do Slovenského raja, kde vlaky na linke Banská Bystrica – Margecany budú premávať počas zimnej aj letnej sezóny každý deň. 

Zlepšiť sa má aj spojenie hlavného mesta s Prahou či Viedňou. Slovensko bude lepšie prepojené aj s Ukrajinou. 

„Na trase Košice – Čop pribudnú nové vlaky s priamymi vozňami až z/do Bratislavy. V Čope si cestujúci budú môcť prestúpiť na vlak Ukrajinských Železníc do Kyjeva,“ doplnila ZSSK. 

Spoločnosť upozorňuje, že aj v budúcom roku majú pokračovať projekty modernizácie tratí. Východného Slovenska sa to týka v úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné. Výluky si aj tu vyžiadajú náhradnú autobusovú dopravu. 

Komentáre