Zároveň sa zlepší informovanosť pacientov.
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb v Košiciach spustil službu call centra, ktorá pacientom umožní prístup k dôležitým informáciám, zároveň však odbremení sestry v ambulanciách.
„Hlavná výhoda call centra je to, že sa pacient alebo príbuzný, ktokoľvek, aj široká verejnosť, dovolajú do VÚSCH-u bez akýchkoľvek problémov, stále budú pripravené tri callcentristky, každý pracovný deň od 8.00 hod. do 14.00 hod. popoludní, zodpovedať komukoľvek otázky, ktoré ho budú zaujímať. To znamená, či už o hospitalizácii alebo napríklad o podmienkach vstupu do VÚSCH-u, aktuálne sú zakázané návštevy, alebo ako sa pripraviť na vyšetrenie, alebo jednoducho ako prísť do VÚSCH-u, pretože mnohí pacienti k nám chodia z regiónov,“ uviedol hovorca VÚSCH-u Igor Michalčík.
Pacienti tak dostanú takmer všetky informácie na jednom telefónnom čísle. Výnimkou sú informácie o zdravotnom stave, ktoré operátorky nesmú poskytnúť.
Novinkou je aj vyvolávací systém, ktorý urýchli proces vyšetrenia v ambulancii.
„Vyvolávací systém má uľahčiť to, aby to nebolo tak ako doteraz, že pacienti z Medzilaboriec, z Kráľovského Chlmca tu chodia ráno, čím skôr, aby boli prví v poradí a ráno prídete a je plná čakáreň, a tak to aj fungovalo. Ale už sa to zmenilo, lebo pacienti sú u nás objednávaní, väčšinou chodia raz za polroka na kontroly, a ten systém ich rozpozná, identifikuje ich a priradí im číslo, ktoré zodpovedá objednávke, ktorú mal pacient pre polrokom. To je tá výhoda, že pacient z Medzilaboriec docestuje o 11.30 hod. a o 12.00 hod. ide dovnútra,“ vysvetlil klinický kardiológ Martin Studenčan.
Systém teda umožní najmä plynulejšiu registráciu objednaných pacientov. Informácie o nich má automaticky aj sestra v ambulancii, ktorá lekárovi pripraví potrebnú zdravotnú dokumentáciu.
„Pacient, keď príde do VÚSCH-u, nemusí tak dlho čakať, pretože už je objednaný na konkrétny termín, dostane na základe registrácie v kiosku buď rodným číslom alebo načítaním občianskeho preukazu v čítačke lístok, ktorý ho vyvolá na základe veľkej obrazovky, uvidí svoje číslo a môže vstúpiť do ambulancie,“ dodal hovorca.
VÚSCH zaviedol aj komunikáciu prostredníctvom SMS správ, ktoré pacientovi pripomenú termín vyšetrenia či hospitalizácie, prípadne ho upozornia na zmeny týkajúce sa poskytovania zdravotnej starostlivosti.