VÚSCH zaviedol systém, ktorý urýchli proces vyšetrenia

KošiceSpravodajstvo

Zároveň sa zlepší informovanosť pacientov.

Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb v Košiciach spustil službu call centra, ktorá pacientom umožní prístup k dôležitým informáciám, zároveň však odbremení sestry v ambulanciách.

„Hlavná výhoda call centra je to, že sa pacient alebo príbuzný, ktokoľvek, aj široká verejnosť, dovolajú do VÚSCH-u bez akýchkoľvek problémov, stále budú pripravené tri callcentristky, každý pracovný deň od 8.00 hod. do 14.00 hod. popoludní, zodpovedať komukoľvek otázky, ktoré ho budú zaujímať. To znamená, či už o hospitalizácii alebo napríklad o podmienkach vstupu do VÚSCH-u, aktuálne sú zakázané návštevy, alebo ako sa pripraviť na vyšetrenie, alebo jednoducho ako prísť do VÚSCH-u, pretože mnohí pacienti k nám chodia z regiónov,“ uviedol hovorca VÚSCH-u Igor Michalčík.

Pacienti tak dostanú takmer všetky informácie na jednom telefónnom čísle. Výnimkou sú informácie o zdravotnom stave, ktoré operátorky nesmú poskytnúť.

Novinkou je aj vyvolávací systém, ktorý urýchli proces vyšetrenia v ambulancii.

„Vyvolávací systém má uľahčiť to, aby to nebolo tak ako doteraz, že pacienti z Medzilaboriec, z Kráľovského Chlmca tu chodia ráno, čím skôr, aby boli prví v poradí a ráno prídete a je plná čakáreň, a tak to aj fungovalo. Ale už sa to zmenilo, lebo pacienti sú u nás objednávaní, väčšinou chodia raz za polroka na kontroly, a ten systém ich rozpozná, identifikuje ich a priradí im číslo, ktoré zodpovedá objednávke, ktorú mal pacient pre polrokom. To je tá výhoda, že pacient z Medzilaboriec docestuje o 11.30 hod. a o 12.00 hod. ide dovnútra, vysvetlil klinický kardiológ Martin Studenčan.

Galéria k článku

Systém teda umožní najmä plynulejšiu registráciu objednaných pacientov. Informácie o nich má automaticky aj sestra v ambulancii, ktorá lekárovi pripraví potrebnú zdravotnú dokumentáciu.

„Pacient, keď príde do VÚSCH-u, nemusí tak dlho čakať, pretože už je objednaný na konkrétny termín, dostane na základe registrácie v kiosku buď rodným číslom alebo načítaním občianskeho preukazu v čítačke lístok, ktorý ho vyvolá na základe veľkej obrazovky, uvidí svoje číslo a môže vstúpiť do ambulancie,“ dodal hovorca.

VÚSCH zaviedol aj komunikáciu prostredníctvom SMS správ, ktoré pacientovi pripomenú termín vyšetrenia či hospitalizácie, prípadne ho upozornia na zmeny týkajúce sa poskytovania zdravotnej starostlivosti.

Komentáre