Východniarom, ktorí majú otázky ohľadom liečby koronavírusu, pomáha nová infolinka Prešovského kraja

PrešovKoronavírus

Funguje od pondelka do nedele.

So silnejúcou štvrtou vlnou pandémie, v ktorej dominuje variant omikron, pribúdajú otázky východniarov týkajúce sa ochorenia COVID-19 a jeho liečby. Prešovský samosprávny kraj (PSK) sa preto rozhodol zriadiť novú infolinku, ktorá funguje od pondelka do nedele v čase od 8.00 do 18.00 hod.

„Informátormi zmienenej linky 051/70 81 777 sú konkrétne študenti končiacich ročníkov všeobecného lekárstva, zubného lekárstva a ošetrovateľstva. Tí vopred prešli potrebným informačným zaškolením a pracujú s relevantnými informáciami zostavenými odborníkmi.  Aktuálne, v čase spustenia linky, pracujú v 10-hodinových zmenách, po jej zabehnutí, respektíve v závislosti od jej vyťaženia, by mali neskôr prejsť na 5-hodinové zmeny, a to v časoch 8.00 – 13.00 hod. a 13.00 – 18.00 hod.,“ skonštatovala Lea Heilová z Úradu PSK.

Foto
K dispozícii je desať informátorov / PSK

V priestoroch úradu prešovskej župy vznikla samostatná telefónna ústredňa, ktorá je vybavená potrebnou technikou. K dispozícii je desať informátorov, ktorí sú do služby obsadzovaní podľa potreby a vyťaženosti infolinky. Heilová dodala, že občanom okrem iného poradia, ako liečiť koronavírus v domácom prostredí:

„Obyvatelia kraja ju pritom môžu využiť aj v prípade, ak sa im v súvislosti s otázkami o koronavíruse nepodarí dovolať svojmu všeobecnému lekárovi. V čase jej obsadenosti, respektíve preťaženia je volajúcemu automaticky oznámené, aby sa v prípade, ak z jeho strany ide o urgentný telefonát, obrátil so svojimi otázkami na infolinku Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky.“

Komentáre