Východoslovenské župy avizujú aj opravy ciest ku koncovým obciam

VýchodSpravodajstvo

Pri určovaní úsekov zohľadňujú najmä intenzitu dopravy.

Prioritou pri opravách ciest, ktoré majú v správe kraje, sú najmä vyťažené a tranzitné úseky. My sme sa však východoslovenských žúp pýtali, ako sú na tom investície ku koncovým obciam, z ktorých ľudia dochádzajú do väčších miest a potrebujú k tomu aj kvalitnú infraštruktúru. Hovorkyňa Košického samosprávneho kraja (KSK) Katarína Strojná uviedla, že hlavným kritériom pri výbere úsekov II. a III. triedy je intenzita dopravy:

„V poslednom období Správa ciest KSK zrealizovala viacero opráv aj na týchto úsekoch – napríklad rekonštrukciu mosta v Porube nad Vihorlatom, mosta v obci Ptrukša, cesty medzi obcami Hačava – Háj, nový asfaltový koberec medzi obcami Nižný Klátov – Vyšný Klátov či nové zvodidlá na ceste III. triedy v obci Lekárovce. Celková hodnota týchto investícií presiahla dva milióny eur.“

Pýtali sme sa však aj na budúce investície do ciest ku koncovým obciam.

„V najbližšom období sa pripravuje aj rekonštrukcia mosta v Ruskej Bystrej a v Sennom, oprava hraničného mosta v Slovenskom Novom Meste či oprava priepustu a mosta v obci Henclová,“ avizovala Strojná. 

Foto

Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja (SÚC PSK) v období rokov 2020 – 2024 zrekonštruovala a opravila 618 km ciest II. a III. triedy a 340 mostov v celkovej hodnote 203 miliónov eur. Lea Lehotská z komunikačného oddelenia kraja pre Rádio Košice potvrdila, že riešia aj havarijne stavebno-technické stavy ciest koncových obcí:

„V minulých rokoch tak boli SÚC PSK opravené a zrekonštruované viaceré cesty vedúce do koncových obcí, medzi ktorými boli napr. Snakov (okr. Bardejov), Jankovce (okr. Humenné), Zlatník (okr. Vranov nad Topľou), Lesnica (okr. Stará Ľubovňa) a  Vyšná Písaná (okr. Svidník).“

Cesty II. a III. triedy, ktoré sa zaradzujú do plánu opráv alebo plánu rekonštrukcie, resp. ich zásobníkov, prechádzajú podľa kraja najskôr procesom výberu.

„Ten zohľadňuje nielen dopravný význam ciest, intenzitu cestnej premávky, ale predovšetkým sa opiera o výstupné dáta z pravidelných prehliadok ciest, ktoré vykonávajú odborne spôsobilé osoby. Tieto osoby zaznamenávajú zistené nedostatky a závady na cestách a určujú STS ciest. Na základe vyššie uvedených kritérií sa formuje poradie naliehavosti opráv a rekonštrukcií ciest,“ doplnila Lehotská.

Správa ciest PSK v týchto mesiacoch pokračuje vo formovaní plánu opráv a rekonštrukcií ciest na rok 2026, pričom konkrétne úseky budú známe až začiatkom budúceho roka. 

 

Autor: RÁDIO KOŠICE

Komentáre