Návštevnosť Slovákov poklesla.
Prvý polrok bol v cestovnom ruchu vo Vysokých Tatrách úspešný. Výsledky za prvých šesť mesiacov atakovali rok 2019 a v niektorých dokonca padali rekordy.
„Propagácia a marketing prinášajú svoje pozitívne výsledky. Letná sezóna ešte prebieha, celkový výsledok bude známy až o niekoľko týždňov. Pred prípravou zimných kampaní a plánov bilancujeme prvý polrok so zameraním najmä na zimné mesiace, ktoré nám v polročnom cykle priniesli najviac turistov. Úlohu zrejme zohrali snehové podmienky, najmä pri turistoch z okolitých krajín, ale aj intenzívna kampaň Slovakia Travel v susedných krajinách,“ uviedla riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry Lucia Blašková.
Tatry zaznamenali mierny pokles návštevníkov zo Slovenska. Naopak, pozitívne výsledky zaznamenali pri turistoch zo zahraničia. Poliakov prišlo rekordné množstvo a nárast počtu návštevníkov z tejto krajiny dosiahol 20 percent. Kontinuálne rastie aj návštevnosť medzi maďarskými turistami, medziročne o ďalšie 3 percentá. Českí turisti trávili čas vo Vysokých Tatrách v približne rovnakom počte ako minulý rok.
„Okrem tradičných trhov sme spolu s OOCR Liptov aktívni aj na tzv. nových trhoch, kde sa aj vďaka Ministerstvu cestovného ruchu a športu SR realizovali rôzne propagačné, marketingové a akvizičné aktivity. Investícia do marketingových kampaní priniesla výborné výsledky a potvrdzujeme tak nárast klientov aj z ďalších krajín, o ktoré sa usilujeme a z ktorých sa nám podarilo priniesť viac turistov,“ doplnila Blašková.
V Tatrách sa totiž čoraz častejšie objavujú turisti z Rumunska či Veľkej Británie.
„Ďalšie investície do propagácie a marketingu v nasledujúcich obdobiach môžu preukázateľne priniesť konverzie v podobe rastúcej návštevnosti zahraničných hostí a zdôrazňujeme tak potrebu podpory incomingu - teda príjazdového cestovného ruchu. Spolupráca s OOCR Liptov, s ktorou spoločne v zahraničí vystupujeme pod značkou Tatry, má veľký prínos pre oba regióny a domácu ekonomiku. Evidujeme pritom potenciál rastu aj pre podhorie a okolité regióny. Vysoké Tatry sú medzinárodnou destináciou, takže z dlhodobého hľadiska si trúfame prezentovať ich takto aj v ďalších krajinách, z ktorých prichádzajú turisti aj dnes, napríklad Nemecko, Holandsko, Belgicko či Škandinávia,“ uzavrela Blašková.
Zdroj: TASR