Vysoké Tatry lákajú stále viac zahraničných turistov

VýchodSpravodajstvo

Návštevnosť Slovákov poklesla.

Prvý polrok bol v cestovnom ruchu vo Vysokých Tatrách úspešný. Výsledky za prvých šesť mesiacov atakovali rok 2019 a v niektorých dokonca padali rekordy.

„Propagácia a marketing prinášajú svoje pozitívne výsledky. Letná sezóna ešte prebieha, celkový výsledok bude známy až o niekoľko týždňov. Pred prípravou zimných kampaní a plánov bilancujeme prvý polrok so zameraním najmä na zimné mesiace, ktoré nám v polročnom cykle priniesli najviac turistov. Úlohu zrejme zohrali snehové podmienky, najmä pri turistoch z okolitých krajín, ale aj intenzívna kampaň Slovakia Travel v susedných krajinách,“ uviedla riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry Lucia Blašková.

Foto
V Tatrách je stále viac zahraničných turistov / TASR

Tatry zaznamenali mierny pokles návštevníkov zo Slovenska. Naopak, pozitívne výsledky zaznamenali pri turistoch zo zahraničia. Poliakov prišlo rekordné množstvo a nárast počtu návštevníkov z tejto krajiny dosiahol 20 percent. Kontinuálne rastie aj návštevnosť medzi maďarskými turistami, medziročne o ďalšie 3 percentá. Českí turisti trávili čas vo Vysokých Tatrách v približne rovnakom počte ako minulý rok.

„Okrem tradičných trhov sme spolu s OOCR Liptov aktívni aj na tzv. nových trhoch, kde sa aj vďaka Ministerstvu cestovného ruchu a športu SR realizovali rôzne propagačné, marketingové a akvizičné aktivity. Investícia do marketingových kampaní priniesla výborné výsledky a potvrdzujeme tak nárast klientov aj z ďalších krajín, o ktoré sa usilujeme a z ktorých sa nám podarilo priniesť viac turistov,“ doplnila Blašková.

V Tatrách sa totiž čoraz častejšie objavujú turisti z Rumunska či Veľkej Británie.

„Ďalšie investície do propagácie a marketingu v nasledujúcich obdobiach môžu preukázateľne priniesť konverzie v podobe rastúcej návštevnosti zahraničných hostí a zdôrazňujeme tak potrebu podpory incomingu - teda príjazdového cestovného ruchu. Spolupráca s OOCR Liptov, s ktorou spoločne v zahraničí vystupujeme pod značkou Tatry, má veľký prínos pre oba regióny a domácu ekonomiku. Evidujeme pritom potenciál rastu aj pre podhorie a okolité regióny. Vysoké Tatry sú medzinárodnou destináciou, takže z dlhodobého hľadiska si trúfame prezentovať ich takto aj v ďalších krajinách, z ktorých prichádzajú turisti aj dnes, napríklad Nemecko, Holandsko, Belgicko či Škandinávia,“ uzavrela Blašková.

 

Zdroj: TASR

Komentáre