Výstavba košického obchvatu pokračuje prácami na mostoch, oporných múroch aj protihlukových stenách

KošiceSpravodajstvo

Tranzitná doprava sa presmerovala.

Práce na košickom obchvate R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek pokračujú podľa harmonogramu, a to na mostoch, protihlukových stenách, oporných múroch či násypoch cestného telesa. Tranzitná doprava sa v tejto súvislosti presmerovala na novovybudovanú križovatkovú vetvu.

V pláne je aj budovanie kanalizácie, násypov a informačného systému rýchlostnej cesty. Na vybraných miestach sa realizujú podkladné a ložné asfaltové konštrukčné vrstvy vozovky a tiež oceľové a betónové zvodidlá.

„Ponad rieku Hornád sa vybudovala ťažká mostná súprava a na mostoch sú zrealizované konsolidačné násypy pre opory. Najbližšie je v pláne armovanie, debnenie a betonáž ríms a nosných konštrukcií vrchných stavieb mostov. Pripravovať sa bude aj podložie pre zhotovenie podperných konštrukcií mostov,“ oznámila Národná diaľničná spoločnosť.

Foto
Práce na košickom obchvate pokračujú podľa harmonogramu / NDS

Košický obchvat s 13 mostami a 3 križovatkami bude merať 14,2 kilometrov. Zároveň sa vybuduje aj 7,2 kilometrov protihlukových stien. Nový úsek bude súčasťou juhovýchodného obchvatu mesta Košice a napojí sa na dokončený a sprevádzkovaný úsek diaľnice D1 Budimír – Bidovce. Cieľom je zvýšenie komfortu Košičanov a zníženie dopadov na životné prostredie. Celý objem dopravy v súčasnosti prechádza po komunikačnom systéme mesta, čo spôsobuje zvýšený hluk a znečistenie ovzdušia. R2 odľahčí metropolu východu a okolité obce presmerovaním dopravy na diaľničný obchvat.

Komentáre