Pomohla taktová doprava aj vytvorenie nadväzností medzi spojmi.
Počet cestujúcich v regionálnej autobusovej doprave na Gemeri vzrástol. Prispeli k tomu zmeny, ktoré vlani zaviedol Košický samosprávny kraj (KSK) s IDS Východ a dopravcom eurobus, a.s. Na vybraných linkách v oblasti Štítnika, Rožňavy a Dobšinej bola zavedená taktová dopravná ponuka – spoje premávajúce v pravidelných intervaloch v rovnakú minútu počas dňa. Zároveň boli vytvorené systémové nadväznosti medzi autobusovými spojmi.
Tieto kroky mali za cieľ zvýšiť atraktivitu pravidelnej regionálnej dopravy a po zavedení Zónovej tarify IDS Východ od prvého augusta 2024 aj zlacniť cestovanie pravidelným a prestupujúcim cestujúcim.
„Na linkách, kde bola zavedená taktová doprava evidujeme 19 percent nárast počtu prepravených osôb pri porovnaní údajov za mesiac marec v roku 2024 a v roku 2025. Zároveň boli evidované tržby z cestovného o 6,6 percent vyššie. Skutočnosť, že nárast počtu cestujúcich nie je identický ako nárast tržieb súvisí práve so zvýhodňovaním pravidelných cestujúcich, ktorí si od prvého augusta 2024 môžu zakúpiť časové predplatné lístky, ale aj s finančnou úsporou pre cestujúcich, ktorí si už po prestupe nemusia zakupovať nový cestovný lístok pri každom nástupe do autobusu,“ uviedol predseda KSK Rastislav Trnka.
V marci 2024 bolo na dotknutých linkách prepravených 101 694 cestujúcich, o rok neskôr, v marci 2025, ich počet vzrástol na 121 007. Počet ubehnutých kilometrov sa zvýšil zo 158 934 kilometrov v marci 2024 na 173 817 kilometrov v marci 2025.
Za obdobie marec až máj 2025 bol zaznamenaný nárast počtu cestujúcich o 11,1 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím rok predtým. Vývoj však negatívne ovplyvnili mesiace apríl a máj 2025 v dôsledku štyroch týždňov s len štyrmi pracovnými dňami.
Na predmetných linkách došlo aj k miernemu nárastu počtu ubehnutých kilometrov, a to o deväť percent. Objednávka Košického samosprávneho kraja voči dopravcovi bola však kvôli úsporám na nevyužívaných spojoch iných liniek bez celkového navýšenia. Efektívnu koordináciu sa podarilo realizovať aj na spojeniach medzi Košickým a Banskobystrickým samosprávnym krajom.