Týkať sa bude minimálne dvoch križovatiek.
Prešovská radnica plánuje zaviesť zelenú vlnu na novovybudovanej Nábrežnej komunikácii v priebehu budúceho roka. Zatiaľ tak neurobila, keďže Slovenská správa ciest ešte neodovzdala svetelnú signalizáciu na tzv. miniobchvate pod správu mesta.
Efektívnosť zelenej vlny určí dopravný prieskum, ktorý sa má začať v polovici septembra tohto roka. Ako informoval zástupca primátorky Štefan Kužma, zelená vlna sa bude týkať minimálne dvoch križovatiek.
„Určite to bude križovatka pri mestskej hale, križovatka Pod Kalváriou a prechod pre peších, ktorý nasleduje za ňou smerom k Obrancom mieru. Ešte uvažujeme, keď je tam väčšia vzdialenosť , to sa bude musieť technicky zistiť, či to má význam - križovatka Pod Wilec hôrkou.“
Zelená vlna aj na Sekčove
Monitoring dopravy pre spustenie zelenej vlny doteraz nebol uskutočnený, keďže Nábrežná komunikácia bola otvorená 15. júla. V tomto období by bol prieskum skreslený pre útlm dopravy počas dovolenkového obdobia. Okrem zelenej vlny na miniobchvate plánuje mesto zrýchliť priepustnosť dopravy po rekonštrukcii križovatiek aj na sídlisku Sekčov.
„Chystáme zelenú vlnu aj na ulici Armádneho generála Svobodu, ale tam dôjde teraz k veľkým stavebným úpravám. Slovenská správa ciest ide robiť ešte tohto roku križovatku Armádneho generála Svobodu – Rusínska, mesto ide robiť križovatku Armádneho generála Svobodu – Jurkovičová, a pripravujeme aj svetelnú signalizáciu Armádneho generála Svobodu – Vihorlatská. Ak sa tieto akcie skončia, verím, že do konca budúceho roka, tak sa zavedie zelená vlna aj tam,“ uviedol Kužma.
Jazdia viac ako päťdesiatkou
Zelená vlna sa v metropole Šariša nachádza aj na Levočskej ulici. Podľa niektorých vodičov je však neefektívna. Podľa Kužmu ide najmä o vodičov, ktorí nedodržujú povolenú rýchlosť.
„Hlavne od dlhšieho úseku medzi križovatkami Okružná a pri Kauflande nám trošku rýchlejšie idú vodiči a potom sa sťažujú, že musia zastať. Ale zelená vlna je nastavená tak, že vozidlo zrýchľuje a zrýchľuje maximálne na 50 kilometrov za hodinu, potom musí dodržať predpisy pri prejazde železničného priecestia,“ doplnil zástupca primátorky.
Úplný obchvat, ktorý bude súčasťou časti diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh bude hotový v roku 2021. Podľa viacerých aktivistov tranzit v meste úplne vylúči až sprejazdnenie severného obchvatu v rámci rýchlostnej cesty R4. V súčasnosti je už k dispozícii stavebné povolenie pre prvú etapu prác. Začalo sa už aj s výkupmi pozemkov pre druhú etapu stavby severného obchvatu.
Autor: RÁDIO KOŠICE, TV KOŠICE