Zimnú údržbu v Prešove komplikujú úzke chodníky a parkovanie vozidiel

PrešovSpravodajstvo

V centre mesta sa v tomto roku bude prvýkrát používať inertný materiál Zeolit.

Technické služby mesta Prešov (TSmP) majú pri zimnej údržbe chodníkov problém s viacerými úzkymi chodníkmi či nedisciplinovanosťou vodičov, pričom zabezpečujú údržbu 181 kilometrov chodníkov. „Do terénu môže podľa potreby vyraziť dvadsať mechanizmov,“ informoval tlačový referent Mestského úradu v Prešove Milan Grejták.

Mechanizmy sa na niektoré chodníky ani nedostanú. Medzi lokality s týmto problémom patrí Šidlovec, Rúrky, Nižná Šebastová, Solivar, ale aj historická časť mesta. Na Sídlisku III, Sekčove a Šváboch dokonca dochádza aj ku parkovaniu áut na chodníkoch. „Úzkych chodníkov v celom meste nie je málo. Problémom sú tiež autá parkujúce na chodníkoch, ale aj iné prekážky, napríklad stĺpy verejného osvetlenia či rozkopaný chodník, pre ktoré musíme prekážku obchádzať. Oceňujeme, že mnohí občania z vlastnej iniciatívy sami odhŕňajú sneh z chodníkov tak, ako to robili doposiaľ. S našou technikou by sme najradšej boli do hodiny všade, ale to sa jednoducho nedá,“ uviedla Ingrid Mihaľová z TsMP.

Foto
Nádoba na posypový materiál / Mesto Prešov

V Prešove na zimnú údržbu chodníkov používajú inertný posypový materiál vo forme kamennej drte, prípadne jeho mixu so soľou. V centrálnej mestskej zóne, ale aj na šiestich zastávkach MHD v centre metropole Šariša sa v tomto roku bude prvýkrát používať inertný materiál Zeolit. „Ide o mäkký, mimoriadne nasiakavý materiál, ktorý lepšie vysušuje udržiavanú plochu a navyše sa časom rozpúšťa, takže pohyb po pešej zóne bude komfortnejší,“ dodal Grejták s tým, že v meste pribudli nové, väčšie nádoby na posypový materiál, pričom ich je celkovo 22. Štyri sú v centrálnej mestskej zóne naplnené Zeolitom a zvyšných 18 je v ostatných častiach mesta naplnených kamennou drťou.

Mesto zabezpečuje aj údržbu takmer 170 kilometrov ciest. Spoločnosť Správa a zimná údržba prešovských ciest má k dispozícii päť sypačov, dva traktory s radlicou, nakladač a využiť vie aj traktorbager a dve nákladné autá určené na posypový materiál. Zabezpečovanie jednotlivých činností zimnej údržby je v Prešove koordinované prostredníctvom centrálneho dispečingu. Na údržbu ciest sa ročne použije približne 200 až 250 ton soli a štvornásobné množstvo kamennej drte.

 

Zdroj: SITA

 

Komentáre