Odporúča vyhýbať sa podozrivým e-mailom, telefonátom aj webovým stránkam.
Zdravotné poisťovne evidujú prvé pokusy o podvodné prepoistenie, hoci kampaň vyvrcholí v septembri. Zdravotnú poisťovňu totiž môže paciet zmeniť len raz ročne, práve ku koncu septembra. Tento rok sa podvodníci poponáhľali a prvé tohtoročné prepoistenia sú tu bez vedomia či súhlasu. Asociácia zdravotných poisťovní (AZP) pacientov varuje a prináša rady, ako sa nenechať oklamať.
Ak poistenec zvažuje zmenu, je podľa nej dobré informovať sa a vybrať si služby tej poisťovne, ktorej programy sú pre neho a jeho rodinu najviac užitočné.
„Overte si tiež, či má nová poisťovňa zmluvy s lekármi alebo zariadeniami, ktoré navštevujete alebo sa chystáte navštevovať," odporúča asociácia.
Pri podpise je dôležité prečítať si celú zmluvu. Stáva sa, že ľudia sú prepoistení bez svojho vedomia.
„Preto nikdy neposkytujte svoje osobné údaje, ako sú rodné číslo, číslo občianskeho preukazu, bez overenia dôveryhodnosti osoby alebo inštitúcie, ktorá ich požaduje," upozorňuje ďalej AZP.
Prepoistiť sa poistenec môže bezpečne aj online prostredníctvom oficiálnych webových stránok poisťovní. Vyhýbať by sa mal podozrivým e-mailom, telefonátom a webovým stránkam.
„Ak máte pochybnosti, kontaktujte svoju aktuálnu alebo novú poisťovňu priamo prostredníctvom oficiálnych kontaktov," radí asociácia.
Približne mesiac po podaní žiadosti, by poistenca mala kontaktovať jeho pôvodná ako aj nová poisťovňa. Ak prišlo k prepoisteniu bez vedomia poistenca, prípadne aj s jeho vedomím, ale rozmyslel si to, má do konca októbra právo vziať prihlášku späť.
Zdroj: SITA