Počas hokejového šampionátu pricestovalo do Košíc viac turistov ako v roku 2011

KošiceArchívMS 2019

Jedným z cieľov bolo aj to, aby sa návštevníci zdržali na východnom Slovensku.

Nedávne Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, ktoré sa v máji uskutočnili aj v metropole východu, presiahli očakávania Krajskej organizácie cestovného ruchu (KOCR) Košice Región Turizmus. „Všetci sme majstrovstvá sveta vnímali ako obrovskú príležitosť, pretože do kariet nám hralo niekoľko faktorov - hlavne to, že v Košiciach hrala slovenská reprezentácia a oproti šampionátu z roku 2011 sme pre svet aj oveľa kvalitnejšie dostupní,“ uviedla výkonná riaditeľka organizácie Lenka Vargová Jurková.

V porovnaní s hokejovým šampionátom z roku 2011 očakávali v metropole východu viac turistov, čo sa napokon aj potvrdilo. Jedným z cieľov KOCR bolo aj to, aby sa návštevníci zdržali na východnom Slovensku. Rôzne tipy na výlet či atrakcie chceli pripraviť aj pre tých, ktorí nie sú veľkými fanúšikmi hokeja. Turisti mohli napríklad vidieť živé sochy vo farbách národných tímov alebo užiť si zápas v Kráľovskej hokejovej lóži, prostredníctvom ktorej chceli prepojiť jedinečné miesta v regióne so športom.

Foto
Turisti mohli napríklad vidieť živé sochy vo farbách národných tímov / facebook.com/kosiceregion

Svoj úspech zaznamenal aj zábavný hokejový anglicko-východniarsky slovník Do you speak Ponashom? „Fanúšikovia, ktorí sem prišli, mali v prvom rade naozaj záujem o hokej, ale aj o gastronómiu. Tá sa im v Košiciach veľmi páčila. Boli spokojní s ľuďmi, s personálom aj s kvalitou služieb, ktorá v Košiciach a v regióne bola. Okrem toho sa pýtali na okolie Košíc a  radi navštívili zoologickú záhradu či Alpinku. Čo sa týka regiónu, veľmi sa im páčil Spišský hrad, Tokaj, aj kúpalisko na Zemplínskej šírave,“ skonštatovala Vargová Jurková.

Momentálne sa pracuje na celkovom vyhodnotení prínosu hokejového šampionátu pre východné Slovensko. „Dnes už ale vieme povedať, že čo sa týka počtu prenocovaní, čísla boli vyššie ako v roku 2011. Vtedy boli na úrovni 50-tisíc za celý Košický kraj,“ doplnila Vargová Jurková, ktorá pozitívne zhodnotila aj priebežné výsledky analýz návštevnosti jednotlivých webov a kampane.

Ako dodala Vargová Jurková, všetky aktivity v súvislosti s majstrovstvami sveta pripravili tak, aby mohli pokračovať aj v budúcnosti: „Disponujeme veľkým množstvom digitálneho obsahu, ktorý sa šíril v online priestore a na sociálnych sieťach. Čo sa týka Kráľovskej hokejovej lóže, budeme radi, ak sa stane vzorom pre špeciálne zážitkové produkty, ktoré, verím, budeme vedieť ponúknuť návštevníkom.“

 

Zdroj: TASR

 

Komentáre