SMS lístok je platný, len ak vám príde spätná potvrdzujúca SMS.
Cestovný lístok mestskej hromadnej dopravy v Košiciach si už od roku 2009 môžete zakúpiť aj prostredníctvom SMS správy. Na to, aby lístok nadobudol platnosť nestačí iba, že SMS odošlete na potrebné číslo. Ešte pred nástupom do vozidla vám musí byť doručená spätná potvrdzujúca SMS. Ak nepríde do 2 minút, mali by ste zvoliť inú formu zakúpenia cestovného lístka. Pokuta vám totiž hrozí aj v prípade, že bol problém na strane mobilného operátora.
„Zaslanie požiadavky neznamená, že bol lístok zakúpený. Technický problém operátora nemá vplyv na platnosť udelenej pokuty a dopravca nenesie zodpovednosť za včasné nedoručenie SMS lístka, ak požiadavku operátor do nášho systému odoslal neskoro,“ informovala hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice Michaela Karaffová.
Technický problém u mobilného operátora je však veľmi zriedkavý. Podľa hovorcu spoločnosti Slovak Telekom Petra Kimijana, je v takomto prípade zákazník o chybe informovaný včas. Problém so zasielaním SMS lístkov vidí skôr v iných dôvodoch. „Najčastejšie chyby, ktoré zákazníci robia sú nesprávne zadané požiadavky, ako napríklad zaslanie na chybné číslo alebo neodoslanie požiadavky SMS správou. Takisto to môže byť spôsobené nedostatočným kreditom alebo zablokovaným číslom, kedy operátor nedovoľuje SIM karte využívať určité služby,“
Ak sa ale zistí, že chyba nie je na strane zákazníka ale mobilného operátora, operátor je povinný uhradiť sumu za zaslanie SMS správy. Za udelenie pokuty už ale zodpovedný nie je. Jedinou možnosťou je podať žiadosť na Dopravný podnik mesta Košice a čakať na jej vyhodnotenie. Od januára tohto roka bolo v Košickej MHD udelených už 10 622 pokút.
Autor: RÁDIO KOŠICE