Železnice postupne vyraďujú staré vlaky, v nových sľubujú väčšie pohodlie

SlovenskoSpravodajstvo

ZSSK sa snaží smerovať k znižovaniu stavu záloh, mali by dokázať efektívnejšie opravovať vlaky.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) za posledný rok učinila viacero rozhodnutí, ktoré by mali vlakovú dopravu zefektívniť. Napriek tomu sa nevyhnú problémom, napríklad v poslednom čase často parodizovanému horeniu rušňov. Podľa hovorcu železníc ZSSK od novembra 2016 radikálne rieši vyraďovanie najporuchovejších modelov a podporuje masívne investície do opravárenského hmotného i ľudského zázemia, ktoré boli v minulosti zanedbávané.

Na investície využívajú aj fondy Európskej únie. „Niektorí naši kritici hovoria, že nemáme kupovať nové vlaky, ale radšej opravovať staré. Využitie európskych fondov zrýchľuje zefektívňovanie prevádzky náhradou starých rušňov a vozňov za moderné jednotky,“ vysvetľuje Patrik Horný, podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky a informačného manažmentu ZSSK.

Foto
ilustračná fotografia / TASR

Najnovšie pribudne do výbavy ZSSK 25 nových vlakov v Žiline. Tie by mali byť dodané v rokoch 2020 až 2022. Stratégia železníc by mala znížiť náklady na kilometer aj na prepraveného cestujúceho. Takisto predpokladajú, že sa počet vozidiel do roku 2025 zníži o 20 percent, no vďaka ich nižšej poruchovosti a lepšiemu manažmentu počet cestujúcich i najazdených kilometrov narastie. 

Medzi posledné investície železníc patrí 5 nových hybridných vlakov, ktoré by mali pribudnúť v Tatrách v rokoch 2020 až 2021, 50 modernizovaných vozňov, ktoré budú nasadené na diaľkovú dopravu a ďalších 31 diaľkových vozňov, ktoré chce železnica renovovať vo vlastnej réžií.

 

Autor: MARTIN MAJDÁK

Komentáre